از مهم ترین دعاها، دعای فرج امام زمان(ع) است. همة مشکلات مردم و حکومت ها از غیبت آن حضرت است. برای رفع مشکلات اجتماعی و حوائج مردم باید همان طوری دعا کرد که انسان برای رفع مشکل خودش دعا می کند. دعا اگر دعا باشد تأثیر خواهد کرد.دعای تعجیل فرج، دوای دردهای ماست.
در روایت است که در آخرالزمان همه هلاک می شوند، مگر کسانی که برای فرج دعا کنند. «إلّا من دعا بالفرج».
ائمه(ع) ما با این بیان، خیلی به اهل ایمان و شیعیان عنایت کرده اند تا خود را بشناسند. یعنی اگر برای فرج دعا می کنید علامت آن است که هنوز ایمانتان پابرجاست.
سید ابن طاووس در کتاب شریف و با برکت و عالی قدر جهان اسلام مهج الدعوات می فرماید:
ایام فاطمیه یا ایام شهادت فاطمه زهرا (ع)
ایام فاطمیه جمعا ۶ روز میباشد، ۳ روز در ماه جمادی الاول و ۳ روز در ماه جمادی الثانی. فاطمیه اول از ۱۳ تا ۱۵ جمادی الاول است و فاطمیه دوم از سوم تا پنجم جمادی الثانی میباشد که شیعیان به عزاداری برای حضرت فاطمه دختر پیامبر (ص)میپردازند
تاریخ ایام فاطمیه
شیعیان پیرامون تاریخ درگذشت حضرت فاطمه (ع) دو روایت متفاوت شامل هفتاد و پنج روز بعد از درگذشت حضرت محمد و دیگری نود و پنج روز را مورد وثوق میدانند. از آنجا که درگذشت حضرت محمد در بیست و هشتم صفر بودهاست به روایت هفتاد و پنج روز، در مورخ سیزدهم تا پانزدهم جمادی الأوّل را «فاطمیه اول» میدانند. بنا به روایت نود و پنج روز، تاریخ شهادت فاطمه را در سوم تا پنجم جمادی الثانی دانسته و آنرا «فاطمیه دوم» مینامند.
در فرهنگ عامه، به دهه دوم جمادی الاول، از دهم تا بیستم آن ماه که بر اساس روایت ۷۵ روز شهادت فاطمه (سلام الله علیها) در میان آن روزها واقع شدهاست، «دهه اول فاطمیه» و به دهه اول جمادی الثانی، از اول تا دهم جمادی الثانی که بنا به روایت ۹۵ روز، شهادت فاطمه در میان این روزها اتفاق افتاده «دهه دوم فاطمیه» میگویند.
در فرهنگ عامه شیعیان عراق به جای دو دهه سه دهه برگزار میشود، که «دهه اول فاطمیه» ۴۰ روز بعد از درگذشت محمد میباشد، که مورخ هشتم ربیع الثانی است. البته این تقسیم بندی در شهرهایی مانند قم و تهران نیز وجود دارد.
علت اختلاف تاریخ
در نوشتههای عربی قدیم از نقطه استفاده نمیشده است و کلیهٔ حروف دارای نقطه نبودند، بههمین خاطر "هفتاد" و "نود" در زبان عربی مانند هم نوشته میشده است، که برای تاریخ نویسان دورههای بعد قابل تشخیص از هم نبوده است.
منبع : مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
شاید فکر کنید اشتباه املائی هست، نه درست خواندید "بی حجابی محدودیت می آورد". در سال های قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، هجمه وسیعی به حجاب و قشر زن و ترویج فرهنگ بی بند و باری شد و هر روز تز و نظریه جدیدی در مورد حجاب داده می شود.
اگر شما واژه حجاب را در جستجوگرها سرچ کنید، از هجمه وسیع و بی واقفه دشمن مطلع می شوید و این عبارت را شنیده اید که: "حجاب محدودیت می آورد" و دلایلی را که برای محدودیت حجاب ذکر می کنند بدین شرح است: با رعایت کردن حجاب، زن نمی تواند زیبایی و جمال خودش را به دیگران نمایان کند؛ زن نمی تواند در هر رشته ورزشی شرکت کند؛ زن نمی تواند در هر شغلی مشغول به کار شود؛ با رعایت حجاب زن نمی تواند لباس های خودش را به مردم نمایش دهد و...
اما من در نظر دارم محدودیت هایی که در بی حجابی هست را ذکر کنم تا بر ما ثابت شود که بی حجابی هم محدودیت هایی دارد.
اگر کسی (زنی) حجابش را رعایت نکند:
1. به چشم های هرزه اجازه دیدن خود را می دهد و با این کار، خودش را به نگاه های هرزه محدود کرده است. (یعنی محصور در نگاه های حرام می ماند)
2. چون می خواهد چشم های هرزه را از زیبایی خود پر کند، بالتبع از خانواده خود غافل می شود و نظام خانواده او پاشیده می شود.
3. به دیگران اجازه تعدی به خود را می دهد.
4. چون به فکر جلوه دادن زیبایی خود به دیگران است از خدای نامحدود خود غافل می ماند و خود را در حد جسم بی ارزش محدود می کند.
5. به خاطر نداشتن حجاب، دیگران به خود جرات نگاه کردن و تعدی به وی را می دهند، که بالتبع او دچار بیماری روحی و روانی می شود (پس محدود است) و...
افرادی که به حجاب زن و چادر ایراد می گیرند، معنای مصونیت را نمی دانند.
مصونیت را با یک مثال بیان می کنم: اگر که شما به بیماری گوارشی مبتلا شوید، پزشک، شما را از خوردن برخی غذاهای خوشمزه و لذیذ منع می کند و دلیل منع کردن او، برطرف شدن بیماری شما هست. آیا این کار پزشک محدودیت به شمار می رود؟ این کار پزشک برای برطرف شدن بیماری شما تجویز شده است.
در بحث حجاب هم، خداوند برای مصونیت (محفوظ ماندن) زن و پاک ماندن او، جامعه و همچنین رساندن زن به مقام انسانیت و کمال او را امر به حجاب می کند.
درپایان؛ آیا محفوظ ماندن مروارید در صدف، ضربه ای به شأن و اعتبار مروارید می زند؟ خیر؛ اینچنین نیست. اگر اینگونه بود که باید ریگ ها و کلوخ ها دارای قیمت و اعتبار باشند و منظور من از این مثال این بود که زن محجبه، همانند مروارید در صدف هست و زن بی حجاب و بد حجاب، قیمت خودشان را پایین آورده اند و همانند ریگ و کلوخ می مانند.
منبع : www.gerdab.ir
تا چه وقت؟ بی صدا فریاد را باید کشید...
متاسفانه قلب بشریت زیر خط ِ فقر ایمان است و كسی به این موضوع بسیار مهم توجه ای ندارد و اكثراً به فكر تجملات و روزمرگی های خود هستیم و این نشانه ی سهل انگاری ماست و این مسئله جبهه دار این نمی باشد كه از دنیا به طور كلی؛ دل برداریم؛ نه همه چیز جای خود؛ ولی باید فهمید كه اولویت كدام است و كدام منفعت ما را می خواهد و كدام باعث نابودی ما میشود.
امان از دست تبلیغات رسانه ها و مطبوعات؛جز تجمل گرایی و اشرافیت طلبی چیزی را به ارمغان نمی آورند. تبلیغات گوناگون هر ثانیه و هر دقیقه درباره ی انواع ماشین؛كالاهای رنگارنگ و دلفریب و حسرت زا...چرا كسی نمیفهد پس نشانه های آخرت كجاست؟ چرا خبری از تقویت كنندهای ایمان در لا به لای عصر مدرن نیست؟؟؟
قابل تامل وعجیب است...
شبكه ها؛سازمانها؛كارخانه های صنعتی و انواع كمپانی های مدرن برای فروش محصولات خود جایزهای گران قیمتی را برای مشتریان خود تبلیغ میكنند.آیا تا به حال مشاهده كرده اید در رسانه ملی یا مطبوعات؛سازمانهای دولتی یا شركتها برای ترویج و نشر احكام اسلامی جهت غفلت زدایی بشر؛جایزه ای بگذارند واین موضوعات را تبلیغ كند؟ برای مثال قرآن را حفظ كنید ماشین جایزه بگیرید و یا چهل حدیث از ائمه اطهار را با تفسیر حفظ كنید؛ سكه جایزه بگیرید و یا غیره...
اما افسوس خبری از این قبیل تبلیغات نیست كه نیست هرچه ماشین زمان می گذرد كِرم در مغز چُركیده ی ما می اُفتد و ای كاش می فهمیدیم.
حضرت علی (ع) میفرمایند:ای مردم! باید دنیای حرام در چشمتان از پر کاهِ خشکیده و تفاله های قیچی شده ی دام داران؛بی ارزشتر باشد.از پیشینیان خود پند بگیرید،پیش از آنکه آیندگان از شما پند بگیرند،این دنیای فاسدِ نکوهش شده را رها کنید،زیرا مشتاقانِ شیفته تر از شما را رها کرد.
و در جایی دیگر می فرمایند:ای مردم! همانا بر شما از دو چیز میترسم: هواپرستی و آرزوهای طولانی.اما پیروی از خواهش نفس ، انسان را از حق باز میدارد و آرزوهای طولانی ، آخرت را از یاد می برد.
دنیا خانه ی آرزوهایی است که زود نابود می شود ، دنیا شیرین و خوش منظر است که به صورت دلفریب بسوی خوَاهانش می رود، و بیننده را می فریبد، سعی کنید با بهترین زاد و توشه از آن کوچ کنید و بیش از کفاف و نیاز خود از آن نخواهید و بیشتر از آنچه نیاز دارید طلب نکنید
منبع : www.anti-freemasonry.mihanblog.com
داستانی تامل برانگیز راجع به قضاوت امام علی (ع) از کتاب عدالت و قضاوت امام علی تالیف عباس عزیزی
آزمایش چشم و زبان وبینی
دو نفر با هم نزاع کردند یکی بر سر دیگری اسیب رسانده بود و مضروب ادعا می کرد که چشم و زبان و شامه اش از کار افتاده است.
عرض کردند : از کجا بفهمیم که راست میگوید ؟
فرمود : امتحان کنید . درباره ی چشم او بگویید چشم های خود را در برابر آفتاب باز نگه دارد ، اگر چشم او سالم باشد نمی تواند به آفتاب نگاه کند.
برای آزمایش حس شامه و بویایی او پنبه ای را بسوزانید و در مقابل بینی او قرار دهید،اگر سالم باشد بوی سوختن به مغز او می رسد،آب از چشم او جاری می گردد و سر خود را از دود دور می گیرد.
و اما برای زبانش، سوزنی بر زبان او بزنید ، اگر خون سرخ بیرون آمد زبان سالم است و اگر سیاه بود راست می گوید و سخن گفتن او از بین رفته است .
آرگوراه جدایی نادر از سیمین را پیمود...
آرگو روایتی هالیوودی از واقعه 13 آبان (تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان ایرانی) است که . . .
تعداد صفحات : 3